سبد خرید

تهران پروتئین

استیک تی‌بون

استیک تی‌بون

استیک تی‌بون

به این دلیل به آن استیک تی‌بون می‌گویند که برشی از گوشت گاو یا گوساله است که استخوانی به شکل T دارد، این استیک به طور همزمان دو طعم بی‌نظیر و خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد: یکی طعم استیک آبدار کانزاس سیتی استریپ و دیگری فیله‌ی آبدار مینیون. استخوان موجود در این استیک طعمی دلپذیر به گوشت استیک می‌دهد و طعم آن را دوچندان می‌کند.

استیک اوزی اورلئان اپوس (نوعی روش طبخ تی‌بون)

مدت زمان آماده‌سازی: 25 دقیقه

زمان پخت: 10 دقیقه

مواد لازم:

6 عدد یا 226 گرم استیک تاپ سیرلوین(یک برش گوشت بدون چربی) یا 4 عدد یا 680 گرم استیک پورترهاوس

2 قاشق غذاخوری نمک

2 قاشق غذاخوری فلفل سیاه، به خوبی آسیاب شده باشد

2 قاشق غذاخوری فلفل سفید

2 قاشق غذاخوری پودر لیمو فلفلی

2 قاشق غذاخوری پودر سیر

2 قاشق غذاخوری پودر پیاز

1 قاشق چای‌خوری پودر فلفل هندی

1 قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز

2/1 قاشق چای‌خوری ادویه کاری

2/1 قاشق ترب کوهی پودر شده یا واسابی

2/1 قاشق چای‌خوری زیره سبز

2/1 قاشق چای‌خوری پونه کوهی، به خوبی آسیاب‌اش کنید

2 فنجان انگور مرلو، کاملاً خشک شده باشد

113 گرم کره بدون نمک

2 قاشق غذاخوری بلو چیز، پنیر آسیاگو یا فتا که به خوبی خرد یا نرم شده باشد

طرز تهیه استیک تی بون

تمام مواد خشک را در یک ظرف با هم مخلوط کنید، به خوبی هم بزنید تا همه‌ی مواد باهم مخلوط شوند. درب ظرف را ببندید و اجازه دهید یک شبانه‌روز بماند. در یک ظرف شیشه‌ای 2 فنجان انگور مرلو را با آب خیس کنید و سپس استیک تاپ سیرلوین را به آن اضافه کنید، اجازه بدهید یک روز بماند؛ روز بعد استیک‌ها را از آب دربیاورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. مایع درون ظرف شیشه‌ای را نگه دارید. دو طرف استیک را به مواد خشکی که از قبل با هم مخلوط کردید، آغشته کنید، سپس درون ظرف قرار دهید و درب آن را بمانید و کنار بگذارید. نصف کره را درون ظرفی به مدت 25 تا 30 ثانیه ذوب کنید؛ نصفه‌ی باقی‌مانده را به مدت 15 دقیقه در دمای محیط قرار دهید و بعد آن را با پنیر مخلوط کنید. سپس پنیر مخلوط شده با کره را درون یخچال بگذارید تا سفت شود. دستگاه گریل را از قبل گرم کنید. زمانی که به خوبی گرم شد استیک‌ها را روی آن قرار دهید. هر طرف استیک را به مدت 1 تا یک و نیم دقیقه حرارت دهید، و بعد آن را چرب کنید. هر یک دقیقه استیک‌ها را برگردانید و طرف برگردانده شده را به مایع و کره آغشته کنید؛ هر طرف 5 بار. استیک شما آماده است. از مخلوط کره و پنیر برای تزئین استیک خود استفاده کنید.

استیک تی‌بون
استیک تی‌بون

استیک تی‌بون به روش S.W.A.K.

مواد لازم برای 6 نفر

زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

زمان پخت: 0

مواد لازم:

6 عدد استیک تی‌بون

1 فنجان شکر قهوه‌ای

3/1 فنجان نمک کوشر

2 قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز

2 قاشق چای‌خوری پودر ژله آلبالو

1 قاشق چای‌خوری فلفل هندی

2 قاشق غذاخوری سرکه قرمز

2 قاشق غذاخوری سس ووسترشایر

1 قاشق غذاخوری عسل

دستور پخت استیک تی بون

شکر قهوه‌ای، نمک، فلفل، پودر ژله، فلفل هندی را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید. به خوبی آن را بهم بزنید. سه عدد از استیک‌های T شکل را روی سه عدد فویل آلومینیومی قرار دهید(سمت براق فویل باید به پشت باشد) و هر دو طرف استیک‌ها را آغشته به ادویه‌ای کنید که درست کردید. در استفاده از ادویه‌ی دست‌ساز خود سخاوتمندانه عمل کنید. استیک‌ها را درون فویل بسته‌بندی کنید و به مدت 1 ساعت آن را درون یخچال قرار دهید. دمای فر را روی 250 درجه فارنهایت تنظیم کنید. در یک ظرف مخصوص مایکروویو سرکه، سس ووسترشایر و عسل را ترکیب کنید و به مدت 1 دقیقه با حرارت بالا درون مایکروویو قرار دهید. بعد از یک ساعت یک طرف بسته آلومینیومی را باز کنید و نصف مایع گرم شده را درون هر بسته بریزید. بسته را مجدد ببندید و آن را به آرامی تکان دهید تا مایع در تمام قسمت‌ها پخش شود. استیک‌ها را به مدت 1 یا یک و نیم ساعت آبپز کنید. فویل‌ها را باز کنید و لعاب گوشت را خارج کنید. استیک شما آماده است. برای سس استیک می‌توانید لعاب گوشت را مجدد حرارت بدهید تا جوش بیاد و غلیظ شود.

مطالب بیشتر