سبد خرید

تهران پروتئین

استیک ریب‌آی

استیک ریب‌آی

استیک ریب‌آی

استیک ریب‌آی هم با استخوان سرو می‌شود و هم بدون استخوان. ریب‌آی خوش‌طعم و لذید تهران پروتئین محبوب دل عاشقان استیک است. برشی از گوشت دنده گاو است، ترکیبی عالی از نرم بودن گوشت و طعم لذیذ آن. چربی مرمر مانند این گوشت تضمین‌کننده‌ی کیفیتی بی‌نظیر است.

استیک ریب‌آی تهران پروتئین

زمان آماده‌سازی: 25 دقیقه

زمان پخت: 50 دقیقه

مواد لازم برای 2 نفر

مواد لازم برای پخت استیک ریب‌آی

340 گرم استیک ریب‌آی بدون استخوان

2 قاشق غذاخوری کره‌ی بدون نمک

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 عدد پیاز بزرگ، پیازها را نازک برش دهید

1 قاشق غذاخوری دانه‌ی خردل خردشده

2/1 فنجان آب گوشت گاو

113 گرم پنیر رنده شده‌ی گرویر

1 فنجان آروگولا خردشده

2 قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه

نمک و فلفل به مقدار لازم

دستور پخت استیک ریب‌آی

 تابه‌ را روی حرارت متوسط گرم کنید، سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و کره به تابه‌ی داغ اضافه کنید. بعد پیازها را به آن اضافه کنید و تفت دهید. بعد از اینکه پیازها کمی طلایی شدند حرارت را کم کنید، نمک و فلفل را به پیازها اضافه کنید و آن را هم بزنید. حدود 40 دقیقه پیاز و نمک و فلفل را روی حرارت بگذارید. در این مدت تابه‌ی دوم را روی حرارت زیاد گرم کنید. 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در سراسر ماهیتابه پخش کنید و بعد مقدار زیادی نمک روی آن بپاشید. هر طرف استیک را به مدت 3 دقیقه سرخ کنید، سپس در ظرفی دیگر آن را به مدت 8 الی 10 دقیقه استراحت دهید. درحالی که به گوشت استراحت دادید، داخل همان تابه خردل و آب گوشت را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به خوبی غلیظ شود. سس را تا زمانی روی حرارت نگه دارید که فقط اندازه‌ی چند قاشق غذاخوری داخل ظرف باقی بماند. شعله را خاموش کنید و یک قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید.

زمانی که آماده‌ی سرو شد، از قبل فر را گرم کنید. یک نان باگت را از وسط نصف کنید و خمیر داخل آن را بیرون بیاورید. پیاز سرخ شده را داخل نان باگت بریزید و برش‌های نازکی از استیک را روی پیازها قرار دهید. در این مرحله باید پنیر خرد شده را اضافه کنید و به اندازه‌ی 30 ثانیه آن را حرارت دهید تا پنیرها ذوب شود. به آروگولا نمک و آب‌لیمو اضافه کنید و روی پنیرهای آب شده بریزید. نوش جان بفرمایید.

استیک ریب‌آی با مارچوبه کبابی

زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

زمان پخت: 35 دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم

1 عدد بیکن ضخیم

2 عدد پیاز سفید متوسط، پیازها را خلال کنید

1 عدد پیاز قرمز متوسط، خلال کنید

2 عدد گوجه‌فرنگی رسیده، گوجه‌فرنگی‌ها را مکعبی خرد کنید

1 فنجان آب گوشت

56 گرم سس تند

3 قاشق غذاخوری مریم‌گلی تازه، آنها را خرد کنید

نمک و فلفل

1 دسته مارچوبه تازه

طرز تهیه

قبل از سرخ کردن استیک‌ها، فر را با دمای 350 درجه از قبل گرم کنید. بعد از گرم شدن فر استیک‌ها را داخل سینی فر قرار داده و درون فر بگذارید.  یک ماهیتابه خیلی بزرگ را روی اجاق گاز قرار دهید، به نحوی که 2 تا از شعله‌های گاز زیر ماهیتابه باشد. حرارت را کم کنید و بیکن‌های خرد شده را تفت دهید. وقتی رنگ بیکن‌ها قهوه‌ای شد، پیاز را اضافه کنید و تا زمانی که پیازها نرم شوند، هم بزنید و تفت دهید. سپس گوجه‌فرنگی، آب گوشت، سس تند و مریم گلی را به آن اضافه کنید. آنها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت 30 دقیقه درون فر قرار دهید. ظرف را از فر بیرون بیاورید و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. حالا صبر کنید تا استیک‌ها را که از قبل داخل فر گذاشتید کبابی شوند. مارچوبه: 1 ساقه مارچوبه را در دو انتهای استیک قرار دهید. بقیه‌ی مارچوبه‌ها را داخل روغن زیتون، نمک و فلفل سرخ کنید. مارچوبه‌های سرخ شده را در کنار استیک‌ سرو کنید.

مطالب بیشتر