سبد خرید

تهران پروتئین

دستور پخت استیک پرایم ریب

استیک پرایم ریب

دستور پخت استیک پرایم ریب

کباب دنده پرایم ریب یکی از خوشمزه‌ترین برش‌های گوشت است. هر کسی که عطر خواستنی و وسوسه‌انگیز این کباب به مشامش رسیده باشد، برای مزه کردن آن لحظه‌شماری می‌کند. کباب دنده پرایم ریب به عنوان پادشاه بی‌بدیل گوشت گاو شناخته می‌شود. برش این استیک از قسمت دنده گاو زده می‌شود. پرایم ریب را هم با استخوان و هم بدون استخوان سرو می‌کنیم و حاوی یک «چشم» بزرگ گوشت در مرکز آن است. این «چشم گوشتی» آبدارترین و لطیف‌ترین قسمت گوشت است که از چربی ساخته شده است.

دنده کباب پرایم ریب پوشیده با سبزی‌های معطر و سرخ شده

زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

زمان پخت: 75 دقیقه

مواد لازم مناسب برای 4 نفر

7 کیلوگرم دنده کباب پرایم ریب

4/1 فنجان مریم گلی تازه

4/1 فنجان برگ‌های رزماری تازه

2 قاشق غذاخوری برگ‌های آویشن تازه

4 حبه سیر

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری نمک

1 قاشق غذاخوری فلفل آسیاب‌شده

استیک پرایم ریب
استیک پرایم ریب

دستور پخت استیک

تمام سبزی‌های معطر را ریز خرد کنید. فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. تمام سبزی‌های معطر، سیر و روغن زیتون را در کاسه‌ای مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را روی تمام قسمت‌های پرایم ریب پخش کنید. گوشت را سخاوتمندانه با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس استیک‌ها را درون ظرف مناسب فر گذاشته و به مدت 15 دقیقه در فر با دمای 400 درجه قرار دهید؛ سپس دمای فر را به 325 درجه کاهش دهید و به سرخ کردن آن تا زمانی که دمای داخلی به 125 درجه برسد، ادامه دهید. حدود 1 ساعت و 15 دقیقه زمان می‌برد. استیک‌ها را از فر خارج کنید و داخل فویل آلومینیومی بپیچید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه استراحت کند. استیک شما آماده‌ی سرو است. امیدواریم از طعم آن لذت ببرید.

کباب دنده پرایم با سس ریشه خردل و خامه

زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

زمان پخت: 75 دقیقه

مواد لازم:

5/1 الی 5/2 کیلوگرم دنده کباب پرایم ریب

چاشنی مناسب دنده کباب

2/1 فنجان ریشه خردل

3/2 فنجان خامه ترش

1 قاشق غذاخوری شکر دانه‌ریز

1 قاشق غذاخوری فلفل سیاه

نمک به میزان لازم

دستور پخت استیک پرایم ریب

استیک‌ها را با نمک کوشر، چاشنی دنده کباب مزه‌دار کنید. گوشت‌ها را در فر با دمای 275 درجه فارنهایت کباب کنید تا به دمای داخلی 110 درجه برسد. دمای 110 درجه برای استیک تقریباً خام است و اگر می‌خواهید استیک خود را نیمه خام سرو کنید دمای فر باید به 120 درجه برسد و دمای مناسب برای نیم‌پز شدن استیک 130 درجه است. استیک‌ها را بعد از آماده شدن از فر بیرون بیاورید و با فویل بپیچید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه استراحت کند. برای درست کردن سس، ریشه خردل، خامه ترش، شکر و نمک و فلفل را با یکدیگر ترکیب کنید. بعد از گذشت 30 دقیقه استیک‌ها را برش بزنید و با سس خامه و ریشه خردل سرو کنید. نوش جان.

مطالب بیشتر