سبد خرید

تهران پروتئین

استیک تاپ سیرلوین

استیک تاپ سیرلوین

استیک تاپ سیرلوین

برشی از مغز گوشت راسته گوساله، زیر فیله پشت و مازو است، قسمتی ایده‌آل برای کباب کردن.

طرز تهیه استیک تاپ سیرلوین به روش آسیایی

زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

زمان پخت: 20 دقیقه

مواد لازم:

4 عدد استیک مزه‌دار شده یا قسمت بالایی و بدون استخوان راسته گوساله

3/1 فنجان آب لیمو

3/1 فنجان آب پرتقال

4/1 فنجان نعنا تازه

4/1 فنجان سس سویا کم‌نمک

2 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه

2 قاشق غذاخوری هالوپینو

3 حبه سیر

طرز تهیه:

اول به طور جداگانه نعنا، سیر، هالوپینو و زنجبیل را ساطوری کنید. سپس تمام مواد را در کاسه‌ای بزرگ مخلوط کنید، هنگامی که مواد به خوبی باهم ترکیب شدند، استیک‌ها را به مواد اضافه کنید و درب ظرف را ببندید. به مدت 8 تا 12 ساعت داخل یخچال نگه دارید؛ در طول این مدت هر از گاهی استیک‌ها را جابه‌جا کنید تا زیر و روی استیک‌ها به یک اندازه‌ طعم‌دار شوند. فر یا دستگاه گریل را از قبل گرم کنید. استیک‌ها را روی سینی فر یا دستگاه گریل قرار دهید. مخلوطی از روغن، سرکه و ادویه درست کنید و در طول زمان پخت از این سس روی هر دو طرف استیک بمالید، 2 تا 3 بار. هر طرف را به مدت 8 دقیقه بپزید. استیک شما آماده است، از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

استیک تاپ سیرلوین
استیک تاپ سیرلوین

استیک تاپ سیرلوین به روش کبابی-سنتی

زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

زمان پخت: 20 دقیقه

مواد لازم:

برشی از گوشت: تاپ سیرلوین

2 قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز

4 عدد فلفل پوبلانو یا آناهیم

3 عدد پیاز ویدالیا

8 حبه سیر

4/1 فنجان روغن زیتون

نمک و فلفل به میزان لازم

2 فنجان مخلوط پنیر مکزیکی رنده شده

سس سالسا

طرز تهیه:

سس سالسا را با پیازچه و پیازکوهی مخلوط کنید تا غلظت آن زیاد شود و علاوه بر آن طعمی بی‌نظیر پیدا کند. پیاز و سیر را ساطوری کنید. فلفل پوبلانو را سرخ کنید و سپس مکعبی خرد کنید. استیک‌ها را از طول به اندازه‌ی 3 سانتی‌متر به سمت لبه‌های مخالف برش دهید. روی استیک‌ها پوششی پلاستیکی قرار دهید و با گوشت‌کوب روی آنها ضربه وارد کنید. بعد از اینکه گوشت‌ها را به خوبی کوبیدید، پوشش پلاستیکی آن را بردارید و روی هر کدام از استیک‌ها را با پودر فلفل بپوشانید. در این مدت اجازه دهید تا استیک‌ها در دمای اتاق استراحت کنند و به سراغ درست کردن چاشنی بروید. یک تابه‌ی بزرگ بردارید و آن را روی شعله‌ی متوسط گاز قرار دهید، مقداری روغن داخل تابه بریزید و سپس فلفل، پیاز و سیر را تفت دهید. هنگامی که مواد کمی تغییر رنگ داد، از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

استیک‌های پروانه‌ای که با نمک و فلفل مزه‌دار کردید را بردارید و مقداری از چاشنی روی آن بریزید. پنیر رنده شده را هم روی استیک‌ها بریزید. حالا استیک‌ها را به صورت رول مانند بپیچید و برای اینکه باز نشوند، با سیخ چوبی محکم‌شان کنید. نکته: سیخ‌های چوبی را به مدت 20 دقیقه درون آب قرار دهید و سپس خشک کنید و استفاده کنید. ذغال‌ها را از قبل آماده کنید و استیک‌ها را به مدت 14 دقیقه روی آن کباب کنید. بعد از اینکه استیک‌ها به خوبی کبابی شدند، 3 تا 5 دقیقه استراحت بدهید و سپس برش بزنید. امیدواریم از طعم آن لذت ببرید.

مطالب بیشتر