سبد خرید

تهران پروتئین

درست کردن ماریناد

ماریناد

درست کردن ماریناد

مزه‌دار کردن گوشت با ادویه‌ها و سبزیجات معطر یا سرکه و آبلیموه یکی از بهترین روش‌ها برای طعم دادن به غذا بدون اضافه کردن مقدار زیادی چربی یا کالری است.  در اکثر موارد دلگرم به مارینادهای آماده در فروشگاه‌ها هستیم، اما درست کردن ماریناد در خانه نه تنها آسان است بلکه سالم‌تر نیز است. در این مطلب نکاتی که برای درست کردن سس ماریناد خوشمزه در خانه باید بدانید را بدست خواهید آورد.

ترکیب اصلی ماریناد

یک ماریناد معمولی از سه ترکیب اصلی و ضروری تشکیل شده است: 1- اسید (مانند سرکه، شراب، مرکبات)، 2- روغن (مانند روغن زیتون یا روغن کنجد)، 3- طعم‌دهنده‌ی طبیعی (مانند سبزیجات معطر و ادویه‌جات). این ترکیبات در کنار هم باعث می‌شود تا طعم و بافت غذای شما به روش‌های متنوعی تغییر کند. اسیدهایی که در ماریناد استفاده می‌کنید، پروتئین‌ها را تجزیه می‌کند و همین کار به گوشت اجازه می‌دهد تا عطر و طعم بیشتری به خود جذب کند و در عین حال آب طبیعی گوشت نیز حفظ می‌شود. روغن به داخل گوشت نفوذ می‌کند و به جلوگیری از از دست دادن رطوبت در حین پخت کمک می‌کند. در نهایت، سبزیجات معطر و ادویه‌ها به گوشت شما عطر و طعم دلپذیری می‌دهد.

نکات ذکر شده در ادامه را قبل از شروع به تهیه‌ی ماریناد به خاطر بسپارید:

  • برای درست کردن ماریناد غلیظ، همه‌ی مواد را در زیپ کیف قرار دهید و حداقل به مدت یک ساعت داخل یخچال نگه دارید (حالت ایده‌آل یک شبانه‌روز است) تا مایعات به خوبی جذب شود.
  • هرگز عمل ماریناد کردن (غوطه‌ور کردن گوشت داخل سس ماریناد) را در دمای اتاق انجام ندهید، زیرا می‌تواند باعث رشد باکتری‌ها شود.
  • هرگز از باقیمانده‌ی سس ماریناد که یکبار گوشت را داخل آن غوطه‌ور کردید، استفاده نکنید. اگر قصد استفاده از ماریناد برای تهیه‌ی سس غذا را دارید، به یاد داشته باشید که حتماً مقداری از آن را قبل از استفاده کنار بگذارید و از همه‌ی ماریناد استفاده نکنید.
  • اگر از مرغ منجمد استفاده می‌کنید، حتماً اجازه دهید تا یخ گوشت داخل ماریناد آب شود. به این ترتیب آب داخل گوشت منجمد با ماریناد مخلوط می‌شود و طعم بیشتری به گوشت می‌دهد.

پس شروع کنید، طعم‌ها و ترکیبات مورد علاقه‌ی خود را امتحان کنید تا ماریناد خاص خود را درست کنید. برای خرید مواداولیه پروتئینی به فروشگاه تهران پروتئین مراجعه کنید.

مطالب بیشتر