سبد خرید

تهران پروتئین

طرز تهیه استیک

استیک پرایم ریب

طرز تهیه استیک

طرز تهیه استیک با توجه به نوع گوشت متفاوت است. برای پخت استیک همانند تمام غذاها باید از روش پخت درستی استفاده کنید. انتخاب روش صحیح پخت شما را از اشتباه دور کرده و غذایی لذیذ را برایتان به ارمغان خواهد داشت. اشتباهات زیادی در پخت استیک وجود دارد که اغلب مصرف‌کنندگان این غذای محبوب دچار آن می‌شوند.

اکثر مردم با ذائقه‌های مختلف به خاطر طعم لذیذ و بسیار خوشمزه‌ای که استیک دارد طرف‌دار سفت‌وسخت این غذا هستند. برای داشتن استیک دو راه دارید تهیه آن از گوشت فیله گوساله و راسته یا اینکه از تهران پروتئین استیک آماده تهیه کنید. در مورد اول ممکن است خروجی دلخواه شما نباشد. با خرید استیک خام از تهران پروتئین بخش مهمی از مسیر را به‌راحتی طی می‌کنید.

چه طور استیک درست کنیم؟

مواد موردنیاز برای تهیه استیک گوشت:

گوشت فیله یا راسته گوساله 500 گرم

روغن‌زیتون 3 قاشق غذاخوری

سس باربیکیو 2 قاشق غذاخوری

سس سویا 2 قاشق غذاخوری

سس خردل 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن (زیتون) برای سرخ کردن به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس قارچ:

قارچ اسلاید شده 2 لیوان

شیر 1 لیوان

پیاز متوسط خرد شده 1 عدد

عصاره گوشت گوساله 1 عدد

آرد یک قاشق غذاخوری

فلفل 1 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه استیک گوشت گوساله

اولین قدم برای تهیه استیک گوشت گوساله این است که یک‌تکه گوشت فیله یا راسته را به‌اندازه کف دست خود که ضخامت حدود 3 تا 4 سانتی‌متر داشته باشد برش دهید. تکه‌های برش خورده گوشت را روی تخته‌گوشت بگذارید. یک کیسه فریزر را روی استیک پهن کنید و با گوشت‌کوب یا بیفتک حسابی بکوبید. کوبیدن را ادامه دهید تا ضخامت گوشت به حدود 1 سانتیمتر برسد. حالا مواد موردنیازی که آماده کرده‌اید را در ظرفی بریزید.

 روغن‌زیتون – نمک و فلفل – سس باربیکیو – سس خردل – سس سویا همگی را باهم حسابی ترکیب کنید. حالا نوبت آن است تا گوشت‌های برش خورده و کوبیده شده را داخل مواد مخلوط شده قرار دهید. حدود 30 دقیقه زمان دهید تا گوشت در این ترکیب بماند تا حسابی مزه‌دار شود.

قسمت خوشمزه این آشپزی این است که استیک‌های طعم‌دار شده را داخل ماهی‌تابه از قبل گرم شده قرار دهید و بدون عجله و با حرارت ملایم سرخ‌کنید. دقت داشته باشید که استیک‌ها را به‌دفعات زیاد در مدت‌زمان کوتاه مرتب برگردانید و در اصطلاح پشت‌ورو کنید. با این کار استیک شما کاملاً مغزپخت شده و نمی‌سوزد این‌گونه است که شما یک استیک ترد و خوش‌طعم و آبدار خواهید داشت که مزه‌ای به‌یادماندنی دارد.

با توجه ‌به ذائقه خود می‌توانید از انواع سبزی‌ها تازه مانند کلم‌ بروکلی کاهو سیب‌زمینی پخته هویج و گوجه‌فرنگی نیز استفاده کنید و یک وعده‌غذای سالم و مقوی سرشار از پروتئین و ویتامین داشته باشید و یک طعم فوق‌العاده و به‌یادماندنی را تجربه کنید.

طرز تهیه سس قارچ استیک

برای تهیه این سس خوش‌طعم و پرطرف‌دار کافی‌ست ابتدا پیازهای خرد شده را سرخ کنید. بعد از اینکه پیازها کمی سبک شدند قارچ اسلاید شده را به پیاز اضافه کرده و خوب تفت دهید. حالا شیر فلفل سیاه آرد را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. عصاره گوشتی را که دارید داخل سس بیندازید.

اجازه دهید مواد حسابی بجوشند تا غلیظ و یک‌دست شود. چنانچه دوست دارید سس غلیظ‌تری داشته باشید به‌دلخواه و سلیقه خود کمی خامه یا کره به سس در حال جوشیدن اضافه کنید. سس قارچ شما بعد از غلیظ شدن آماده است تا با استیک خوشمزه نوش جان کنید.

گوشت راسته خوب پخته می‌شود. چنانچه مایل هستید برای داشتن استیک هزینه کمی متحمل شوید پیشنهاد می‌کنیم از گوشت راسته استفاده کنید. ولی اگر استیکی آبدار می‌خواهید و زمان کافی نیز دارید گوشت فیله را انتخاب کنید. انتخاب شما هر قسمت از گوشت گوساله باشد خیلی خوب است که گوشت به مدت دو روز در فریزر قرار داده شود و منجمد شده و به‌اصطلاح بیات شود.

نکته قابل‌توجه در پخت استیک این است که برای مزه‌دار کردن گوشت نباید از آبلیمو استفاده کنید. بهترین وسیله برای سرخ کردن استیک هم ماهی‌تابه تفلون یا شیاردار است.

استیک‌ها یکی از پرطرف‌دارترین غذاها در دنیا هستند. این غذا سرشار از پروتئین بوده و برای کودکان علاوه برداشتن طعمی دوست‌داشتنی بسیار مقوی نیز است.

بهتر است در پخت استیک دقت بالایی داشته باشید. با داشتن کوچک‌ترین اشتباه در طبخ این غذای خوش‌مزه و محبوب از خوردن استیکی آبدار و لذت‌بخش محروم خواهید ماند.

اشتباهات زیادی در پخت استیک وجود دارد. شما عزیزان با شناسایی این اشتباهات رایج می‌توانید همیشه استیکی لذیذ وبی نظیری داشته باشید.

با کمک ابزار زیر این مطلب را برای دیگران ارسال کنید

مطالب بیشتر