سبد خرید

تهران پروتئین

بهترین گوشت کباب کوبیده چه گوشتی است؟

بهترین گوشت کباب کوبیده

بهترین گوشت کباب کوبیده چه گوشتی است؟

گوشت قرمز یکی از مهم‌ترین منابع تأمین‌کننده پروتئین بدن انسان‌هاست. یکی از پرمصرف‌ترین روش استفاده گوشت قرمز مصرف آن به‌صورت کبابی است. یکی از محبوب‌ترین کباب‌ها کباب‌کوبیده است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. برای داشتن کباب‌کوبیده با طعم عالی باید فوت‌وفن‌های طرز تهیه آن را بدانید.

برای داشتن یک کباب‌کوبیده با طعم بی‌نظیر اولین نکته مورد اهمیت و مهم این است که گوشت تازه باکیفیت و مرغوب تهیه کنید. نکات کاربردی و مهم دیگر این است که بدانید با هر کیلوگرم گوشت کباب‌کوبیده از چند نفر می‌توانید پذیرایی کنید. سئوال بعدی این است که بدانید هر کیلو گوشت چه مقدار پیاز لازم دارد. با یک کیلوگرم گوشت چند سیخ کباب می‌شود درست کرد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار در هنگام پخت این است که رعایت چه نکته‌ای باعث می‌شود تا گوشت کباب‌کوبیده موقع پخت از سیخ جدا نشود.

با خواندن مطالب ما به‌راحتی با فوت‌وفن پخت کباب‌کوبیده آشنا خواهید شد و به پاسخ سؤالاتی را که در ذهنتان در مورد طرز تهیه این کباب محبوب است خواهید رسید.

برای هر یک نفر از چه مقدار گوشت استفاده کنیم؟

در رستوران‌ها اندازه هر سیخ کباب از طرف صنف رستوران‌ها تعیین‌شده و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. وزن استاندارد هر سیخ کباب‌کوبیده برای هر نفر 75 گرم در نظر گرفته شده است. شما عزیزانی که قصد دارید در منزل یا پیک‌نیک و یا دور همی‌ها و مهمانی‌های خود با کباب‌کوبیده پذیرای مهمانان خود باشید توجه داشته باشید که وزن استاندارد در هر سیخ از 75 گرم گوشت است شما درنهایت مجازید 120 گرم از گوشت را به سیخ بزنید. استفاده کمتر از 60 گرم گوشت نیز باعث می‌شود تا کباب منسجمی نداشته باشید. (توجه کنید مقدار گوشت خالص برای هر نفر 75 گرم است).

اندازه عرض گوشت روی سیخ چقدر است؟

همان‌طور که وزن گوشت کباب‌کوبیده روی سیخ اهمیت دارد اندازه عرض گوشتی که روی سیخ قرار می‌گیرد مهم است. ضخامت وزن و عرض کباب‌کوبیده برای داشتن کباب ایدئال بسیار حائز اهمیت است. باتوجه‌به ضخامت سیخی که برای پخت کباب استفاده می‌کنید عرض کباب را تعیین کنید در سیخ‌های استاندارد و رایج مورداستفاده عرض کباب 2 تا 2 ونیم سانتی‌متر است. چنانچه سیخ شما نازک‌تر از اندازه استاندارد است عرض کمتر و چنانچه ضخامت سیخ بیشتر بود نهایتاً عرض کباب را 3 سانتی‌متر در نظر بگیرید. با متناسب‌سازی ضخامت سیخ و اندازه عرض کباب از ریختن و از هم باز شدن کباب جلوگیری کنید.

با یک کیلو گوشت چند سیخ کباب‌کوبیده می‌توان درست کرد؟

اگر شما اندازه استاندار 75 گرم یا نهایتاً 120 گرم گوشت خالص چرخ شده را برای یک سیخ در نظر بگیرید بین 8 سیخ تا 15 سیخ کباب‌کوبیده خواهید داشت. هرچقدر مقدار گوشت مورداستفاده در هر سیخ کمتر باشد تعداد سیخ بیشتری کباب خواهید داشت. اگر برای هر نفر دو سیخ کباب در نظر گرفته شود با توجه به تعداد سیخ‌های کبابی که درست‌شده یک کیلوگرم گوشت برای 4 تا 7 نفر کافی است. در بهترین حالت شما می‌توانید 200 تا 250 گرم گوشت چرخ شده را برای یک نفر در نظر بگیرید و با توجه به تعدادی که مدنظرتان است گوشت تهیه کنید.

 طرز تهیه کباب‌کوبیده مجلسی و فوت‌وفن‌های نکات مهم آن

همان‌طور که قبلاً گفتیم برای تهیه یک کباب‌کوبیده اصیل و خوشمزه که کیفیت بالایی هم داشته باشد اولین گام این است گوشت مناسب انتخاب کنید که توصیه ما کماکان خرید گوشت از فروشگاه تهران پروتئین است.

بهترین گوشت برای کباب‌کوبیده گوشت گوساله است. این گوشت که متعلق است به گاو نری که حدود 6 تا 7 ماه بیشتر سن ندارد. طعم بی‌نظیر گوشت گوساله آن را به یکی از پرمصرف‌ترین گوشت‌ها در دنیا تبدیل کرده است. یکی از مهم‌ترین تأمین‌کننده پروتئین بدن گوشت قرمز یا بهتر است بگوییم گوشت گوساله است.

این گوشت به‌صورت کشتار روز تازه و مرغوب در فروشگاه تهران پروتئین در گیشا موجود است. گوشت گوساله بافتی نرم و لطیف دارد. رنگ گوشت گوساله جوان صورتی کم‌رنگ است. جالب است بدانید گوشت گوساله رتبه سوم جهان را در محبوبیت مصرف به خود اختصاص داده است.

گوشت گوساله محصولی پرخاصیت برای بدن است. بازسازی کردن پوست آسیب‌دیده تولید کردن گلبول‌های قرمز تنظیم نمودن هورمون‌ها بالا بردن سیستم ایمنی بدن و جلوگیری کردن از بیماری‌های قلبی ازجمله خواص مهم این گوشت است.

برای تهیه کباب می‌توانید از قسمت‌های مختلف گوشت گوساله استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال از گوشت راسته یا فیله استفاده کنید. گوشت راسته متعلق به ناحیه ستون فقرات گوساله است. این قسمت گوشت به پوست نزدیک است و رگه‌های بیشتری نسبت به فیله دارد. چنانچه مقدار هزینه‌ای که برای خرید گوشت قرار است بپردازید اهمیت زیادی ندارد بهتر از گوشت فیله گوساله استفاده کنید. گوشت فیله مربوط به قسمت پشت جگر و کمر گوساله است. بهترین گوشت کباب کوبیده سلیقه‌ای است و برخی ترکیب گوساله و گوسفندی را انتخاب می‌کنند.

 این قسمت از گوشت نسبت به دیگر بخش‌ها چربی کمتری دارد و ازلحاظ قیمت هم گران‌تر از سایر قسمت‌های گوشت گوساله است. یکی دیگر از گزینه‌های دیگر که مناسب کباب به‌خصوص کباب‌کوبیده است گوشت ران گوساله است. این بخش از گوشت به‌خاطرداشتن بافت غضروفی کمی سفت است؛ بنابراین بهترین حالتی که می‌توانید آن را مصرف کنید به‌صورت چرخ شده است. در فروشگاه تهران پروتئین می‌توانید هنگام سفارش دفعات چرخ شدن گوشت را نیز خودتان انتخاب نمایید. گوشت چرخ شده این قسمت انتخاب مناسبی برای کباب‌کوبیده کباب تابه‌ای شامی و کتلت گوشت و سایر غذاهایی که با گوشت چرخ شده تهیه می‌شوند است.

از چه مقدار عیار استفاده کنیم؟

بعد از گذشتن از مراحل انتخاب گوشت مناسب برای تهیه کباب‌کوبیده‌ای لذیذ و خوشمزه مجلسی باید بدانید در هر یک کیلوگرم از گوشت چرخ شده از چه مقدار پیاز استفاده کنید تا گوشت علاوه بر آنکه طعم خوبی به خود می‌گیرد باعث نرم و لطیف شدن گوشت نیز شود. برای داشتن چنین کباب‌کوبیده‌ای شما نیاز به 4 عدد پیاز ریز رنده دارید که آب آن را بدون فشار دادن گرفته‌اید. پیازها را با گوشت چرخ شده حسابی ورز دهید تا بافتی یکنواخت پیدا کند.

میزان نمک در کباب‌کوبیده

مقدار مصرف نمک در ترکیب مواد این کباب به ذائقه شما بستگی دارد. مقدار مصرف استاندارد نمک در هریک کیلوگرم گوشت چرخ شده به‌طورمعمول 10 گرم است. توجه داشته باشید مقدار نمکی که استفاده می‌کنید علاوه بر تأثیر مهمی که در مزه کباب دارد نقش مهمی در چسبندگی گوشت به سیخ نیز دارد پس مقدار نمکی که استفاده می‌کنید باید دقیق و متناسب با گوشتتان باشد.

برای سیخ زدن کباب‌کوبیده به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای تهیه کباب‌کوبیده استفاده از سیخ‌های استاندارد الزامی است. سیخ‌های استاندارد مخصوص کباب‌کوبیده دارای ضخامت 5/2 سانتی‌متری بوده و استحکام بالایی دارند. برای این سیخ‌ها 75 تا 120 گرم از گوشت را به سیخ بزنید. استفاده کمتر از گوشت باعث می‌شود تا کباب‌ها بسوزند. زیاد از حد زدن گوشت به سیخ علاوه بر اینکه ریسک وارفتن و ریختن گوشت از سیخ را بالا می‌برد باعث خام ماندن داخل کباب نیز می‌شود.

میزان کالری در یک سیخ کباب‌کوبیده

اصلی‌ترین مشکل در تهیه کباب‌کوبیده در منزل ریختن گوشت‌ها از سیخ و وارفتن گوشت است. مواجه‌شدن با این مشکل شما را برای درست کردن کباب‌کوبیده‌ای لذیذ درخانه‌باز می‌دارد. بهتر است در اولین فرصت با رعایت نکاتی که ذکر شد به‌صورت حرفه‌ای کباب‌کوبیده خانگی لذت‌بخش و خوش عطروطعم آماده کرده و نوش جان کنید.

چنانچه به استاندارهای اشاره شده مقدار گوشت کیفیت و مرغوبیت گوشت اندازه مناسب پیاز و نمک و ضخامت سیخ‌ها توجه کنید کباب‌کوبیده لذیذی تهیه می‌کنید که در یک سیخ کباب‌کوبیده که 100 گرم گوشت به آن زده‌ایم 268 کالری وجود دارد.

رایج‌ترین سؤالات برای تهیه کباب‌کوبیده

برای 15 نفر چه مقدار گوشت لازم است؟

اگر برای هر سیخ 150 تا 200 گرم گوشت در نظر بگیرید برای 15 نفر به 2 کیلوگرم گوشت نیاز است.

با یک کیلوگرم گوشت چند سیخ کباب‌کوبیده می‌توانیم درست کنیم؟

شما می می‌توانید با یک کیلوگرم گوشت چرخ شده به‌طور متوسط 8 تا 15 سیخ کباب با وزن 75 تا 100 گرم داشته باشید.

با یک کیلوگرم گوشت برای چند نفر می‌توان کباب‌کوبیده درست کرد؟

با توجه‌ به اینکه با هر یک کیلو از گوشت می‌توانیم 8 تا 15 سیخ کباب درست کنیم و دو سیخ برای یک نفر است درنتیجه با یک کیلوگرم گوشت برای 4 تا 7 نفر کافی است. برای هر نفر معمولاً 200 تا 250 گرم گوشت خالص در نظر گرفته می‌شود.

فروشگاه تهران پروتئین خیلی راحت و سریع چنین محصولی را به دستتان می‌رساند. فقط کافی است مقدار موردنیاز گوشت کباب‌کوبیده خود را با تعداد دفعات چرخ شده دلخواه را از این مرکز در گیشا سفارش دهید تا دراسرع‌وقت با ارسال پیک (رایگان در محدوده گیشا) تحویل بگیرید. مایه کباب‌کوبیده محصول جذاب و پرطرفدار تهران پروتئین است.

با کمک ابزار زیر این مطلب را برای دیگران ارسال کنید

لینک کوتاه

https://tehprotein.com/?p=2184

مطالب بیشتر