سبد خرید

تهران پروتئین

هات داگ پنیری و روش‌های پخت آن

هات داگ پنیری و روش پخت طرز تهیه

هات داگ پنیری و طرز تهیه ساندویچ

هات داگ پنیری برای بسیاری از افراد از نان شب هم واجب‌تر است. همه ما هات داگ پنیری را به عنوان ساندویچ ویژه می‌شناسیم. این ساندویچ‌ها معمولا ترکیبی از سوسیس هات داگ، پنیر و سس است. هات داگ را با روش‌های متنوعی می‌توانید پخت کنید و از خوردن آن لذت ببرید. این فست‌فود محبوب را با روغن‌زیتون سرخ یا در فر طبخ کنید تا علاوه بر بالا رفتن ارزش غذایی آن مزه بی‌نظیری از  آن را تجربه کنید.

هات داگ یکی از فست فودهای محبوب است که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این ساندویچ خوشمزه را با انواع سس‌ها و سبزیجات می‌توانید نوش جان کنید. آماده کردن این ساندویچ زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. یکی از روش‌های پخت محبوب هات داگ، هات‌ داگ پنیری کره‌ای است. هات داگ پنیری و روش‌های پخت متنوعی دارد که در ادامه اولی را بررسی می‌کنیم.

 برای تهیه این ساندویچ خوشمزه  ۳۰ تا۴۰ دقیقه زمان لازم است. 

 مواد لازم برای تهیه هات داگ پنیری کره‌ای برای ۳ نفر

 سوسیس هات داگ ۶ عدد

پنیر پیتزای ورقه ای ۶ عدد

نان تست ۶ عدد

کره ۲۰۰ گرم

سس گوجه‌فرنگی یا خردل ۳ قاشق غذا خوری

خلال دندان به تعداد لازم

طرز تهیه این ساندویچ

هات داگ پنیری را با روشی که اینجا توضیح می‌دهیم می‌توان برای سرو آماده کرد. برای تهیه این ساندویچ‌های محبوب و دوست داشتنی کافی است پنیرهای ورقه‌ای را دور هات داگ‌ها بپیچید و با خلال دندان پنیرها را ثابت کنید تا جابجا نشوند حالا در فریزر قرار دهید. نان‌های تست تازه‌ای را که تهیه کرده‌اید به سس خردل یا سس گوجه فرنگی آغشته کنید. بعداز ۱۰ دقیقه هات‌داگ‌ها را از فریزر خارج کنید و آن‌ها را به صورت مورب روی نان‌های تست قرار دهید. طوری که وقتی نان تست را روی هات داگ‌ه ابرمی‌گردانیم به شکل مثلث شود. با خلال دندان  نان‌های تست را روی هم  فیکس می‌کنیم تا لبه‌های نان از هم جدا نشود. سینی فر را با کره‌ ذوب شده چرب کنید و ساندویچ‌ها را داخل سینی‌فر بچینید. روی نان‌های تست را هم کره بمالید. ساندویچ ها را در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده به مدت ۵ تا ۶ دقیقه قرار دهید. هات داگ‌ها را بعد از این مدت زمان از فر خارج کنید و برگردانید تا آن روی ساندویچ‌های خوش طعم شما هم به خوبی سرخ شود. بعد از زمان ۵ تا ۶ دقیقه دیگر ساندویچ‌ها را از فر خارج کرده و نوش جان کنید.

هات‌داگ پنیری سوخاری برای ۳ نفر

برای پخت و تهیه این هات‌داگ خوش‌مزه و پرطرفدار به وقت زیادی نیاز ندارید. در زمان اندکی شما یک ساندویچ خوش‌طعم دارید که از خوردن آن لذت می‌برید.

مواد لازم برای تهیه هات‌داگ پنیری سوخاری

سوسیس هات‌داگ ۳ عدد

نان‌باگت ۳ عدد

کره ۱۰۰ گرم

پیاز متوسط خلال شده ۱ عدد

پنیرچدار به مقدار لازم

پودر‌سیر به میزان دلخواه

فلفل به میزان لازم

طرز تهیه هات‌داگ پنیری سوخاری

برای آماده کردن این غذای فست فودی خوشمزه اولین قدم این است که نان‌های باگت را از وسط برش داده و کاملاً باز کنید. فشار زیادی به نان‌های باگت وارد نکنید تا نصف نشوند. هات داگ‌ها را روی حرارت یا داخل فر کبابی کنید و یا اینکه روی هات داگ‌ها را با چاقو خراش ایجاد کنید و در مقداری روغن زیتون یا کره ذوب شده تمام اطراف آنها را خوب سرخ کنید. داخل نان‌ها پنیر بریزید هات داگ‌های سرخ شده را روی پنیرها قرار داده و روی هات داگ‌ها را دوباره با پنیر بپوشانید. پیازهای خلال شده را روی پنیر قرار دهید. دو قسمت نان‌ها را که باز کرده بودید روی هم بگذارید. قسمت‌های بیرونی نان‌ها را با کره‌ای که به دمای محیط رسیده چرب کنید. نان‌های به کره آغشته شده را در ماهی‌تابه گریل قرار داده درب ماهی تابه را ببندید و روی حرارت بگذارید تا پنیرها ذوب شوند. (شما عزیزان به جای ماهی‌تابه ساندویچ‌ها را در فر نیز می‌توانید قرار دهید). ساندویچ خوشمزه شما آماده است با هر نوع سسی که می‌پسندید نوش جان کنید.

هات‌داگ پنیری کبابی

یکی از پرطرفدارترین غذاهای فست فودی هات داگ پنیری کبابی است که می‌تواند یک وعده غذای کامل باشد. برای تهیه این ساندویچ خوشمزه به ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز داریم.

 مواد لازم برای تهیه هات داگ پنیری کبابی برای ۴ نفر

نان‌باگت ۴ عدد

هات‌داگ ۴ عدد

پیاز بزرگ ۱ عدد

کره ۱۰۰ گرم 

پنیر‌پیتزا به میزان لازم

سس دلخواه  

طرز تهیه

برای تهیه این غذای فوری خوش طعم و محبوب ابتدا باید نان‌ها را به صورت طولی از وسط نصف کنید. سمت بیرونی نان‌های برش خورده را به کره آغشته کنید. پیاز خرد شده یا خلال شده را در کره یا روغن زیتون سرخ کنید. هات داگ‌های پنیری خوشمزه را روی حرارت کباب پز یا شعله اجاق گاز کباب کنید. هات‌داگ‌ها را هم  مانند نان‌ها برش طولی بزنید و به دو قسمت تقسیم کنید. هات داگ‌های پخته شده را روی قسمت داخلی نان برش خورده قرار دهید و در سینی فر یا ماهی‌تابه گریل که از قبل چرب کرده‌اید یا با کاغذ روغنی پوشانده اید بگذارید. روی هات داگ‌هایی که داخل نان گذاشته‌اید مقداری پنیر پیتزا و کمی هم از پیازی  که سرخ کرده‌اید بریزید. نیمه دیگر هات داگ را روی مواد گذاشته و باز هم مقداری پنیر روی هات داگ بریزید و نصف دیگر نان برش خورده را روی آن قرار دهید. یک تکه کاغذ روغنی را روی ساندویچ‌های داخل سینی یا ماهی‌تابه قرار دهید و یک سینی روی کاغذ روغنی قرار دهید طوری که مواد تحت فشار باشند. سینی را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. اگر از ماهی‌تابه استفاده می‌کنید آن را روی شعله ملایم قرار دهید. توجه داشته باشید که ساندویچ‌های داخل ماهی تابه هم باید تحت فشار باشند تا وقتی پنیرها ذوب می‌شوند دو قسمت ساندویچ‌ها را به هم وصل کنند. ساندویچ‌های خوشمزه و خوش عطر و بوی شما بعد از ۲۰ دقیقه آماده است نوش جانتان.

هات‌داگ پنیری و قارچ با سس چیلی

هات‌داگ پنیری و قارچ با سس چیلی یک فست‌فود خوش‌طعم و خاص است که طرفداران خاص خود را دارد. 

مواد لازم برای تهیه هات‌داگ پنیری و قارچ برای ۲ نفر

نان‌باگت ۲ عدد

هات‌داگ ۲ عدد

کره ۵۰ گرم

سیر ۲ حبه

جعفری خرد شده ۴ قاشق‌غذا خوری

روغن‌زیتون به مقدار لازم

پنیرگودا یا چدار ۱۰ ورق

پنیر پیتزا ۱ لیوان

مواد لازم برای تهیه سس چیلی 

سرکه ۲ قاشق‌غذا خوری 

شکر ۲ قاشق‌غذا خوری

فلفل سبز تند یا فلفل قرمز تند به میزان دلخواه

نمک به اندازه کافی

طرز تهیه سس چیلی

برای تهیه این ساندویچ بهتر است اول سس چیلی را تهیه کنید

برای تهیه این سس خوش طعم کافیست کلاهک فلفل‌ها را جدا کنید. فلفل‌ها را ریز خرد کنید و دانه‌های فلفل را خارج کرده و جدا کنید. در یک ظرف ریخته  یک لیوان آب اضافه کرده اجازه دهید  تا نرم و پخته شوند. فلفل‌های پخته شده را همراه آبی که بعد از پخت در ظرف باقی مانده به کمک غذاساز یا مخلوط‌کن حسابی له کنید. بعد از له شدن از صافی عبور دهید تا همه پوست‌ها و دانه‌های فلفل از آن جدا شوند. به فلفل له شده نمک، سرکه و شکری را که دارید اضافه کنید. همه مواد را در ظرفی در بسته یا در همان مخلوط کن کاملاً با هم ترکیب کنید. سس چیلی خوشمزه و تند شما آماده است . این سس در یخچال به مدت یک هفته تا یک ماه قابل نگهداری و استفاده است.

طرز تهیه هات داگ پنیری و قارچ با سس چیلی

برای تهیه این ساندویچ خوشمزه و پر انرژی که با وجود روغن زیتون، قارچ و جعفری موجود در آن منبع عالی از ویتامین‌ها است، اول قارچ‌ها را اسلایدی خرد کنید و در روغن زیتون تفت دهید تا آب قارچ‌ها کاملاً بخار شود. پنیر پیتزا را به قارچ اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا قارچ و پنیر کاملا با هم مخلوط شوند. در ظرف دیگری سیره له شده جعفری خرد شده و کره را مخلوط کنید. مواد  به دست آمده را با قلمو روی نان‌های باگت و داخل نان‌هایی که برش داده‌اید خوب بمالید و در فر قرار دهید. نان‌های طعم‌دار شده به مدت ۵ تا ۶ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرند. در این فاصله هات داگ‌هایی  که روی آنها را شیار ایجاد کرده‌اید در روغن زیتون خوب سرخ کنید. نان‌ها را که طعم‌دار کرده‌اید از فر خارج کنید. روی مواد داخل نان‌ها سس چیلی بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید. به جای استفاده از فر نان‌های حاوی مواد را می‌توانید داخل ماهی‌تابه دردار هم قرار دهید و روی حرارت ملایم بگذارید. بعد از اینکه ساندویچ‌های لذیذ آماده شدند جعفری خرد شده را روی آنها بپاشید و نوش جان کنید. گوارای وجودتان.

با کمک ابزار زیر این مطلب را برای دیگران ارسال کنید

مطالب بیشتر