سبد خرید

تهران پروتئین

گوشت مرغ چقدر پروتئین دارد؟

گوشت مرغ چقدر پروتئین دارد

گوشت مرغ چقدر پروتئین دارد؟

گوشت مرغ چقدر پروتئین دارد و برای دریافت پروتئین روزانه گوشت مرغ مصرف کنیم یا نه سئوال خیلی از افراد است. اگر ورزشکار هستید و برای داشتن عضلات قوی تلاش می‌کنید حتماً سراغ پروتئین مرغ و تخم‌مرغ رفته‌اید. برای اینکه پروتئین این غذاها حفظ شود باید فوت‌وفن پخت آن دارا بدانید انتخاب قسمت‌های پر پروتئین مرغ تخم‌مرغ نیز از مواردی است که باید موردتوجه قرار بگیرد. با ما همراه باشید تا روش‌های پخت مناسب را فرابگیرید تا بعد از پخت مرغ علاوه بر اینکه پروتئین آن حفظ شود غذایی لذیذ باارزش غذایی بالا داشته باشید.

پروتئین مرغ چه ویژگی‌هایی دارد؟

هرچقدر ارزش زیستی پروتئین بالاتر باشد بدن شما هم پروتئین بیشتری را جذب می‌کند. مرغ دارای پروتئین طبیعی است و دسترسی به آن آسان است.

چند ویژگی جذاب پروتئین مرغ

  1. مفید و مناسب برای همه سنین: پروتئین مرغ برای تمام گروه‌های سنی مفید است. بعضی از پروتئین‌ها به‌خاطرداشتن لاکتوز ممکن است در بعضی از افراد ایجاد حساسیت کند. اما پروتئین مرغ این‌گونه نیست.
  2. چربی کم: پروتئین مرغ با وجود مواد مغذی چربی کمی دارد و سرشار از پروتئین است. این کم‌چرب بودن این گوشت مزیت زیادی دارد.
  3. کالری کم: مرغ در مقایسه با دیگر حیوانات کالری کمتری دارد. پروتئین کم‌کالری مرغ این خوراک لذیذ را در بین ورزشکاران محبوب ساخته است. شما عزیزان می‌توانید از فروشگاه تهران پروتئین به‌راحتی مرغ تازه و کشتار روز را تهیه کرده و با روش‌های متنوع پخت غذایی لذیذ نوش جان کنید.
  4. وجود اسیدآمینه‌های فراوان: پروتئین مرغ تمام اسیدآمینه‌های ضروری را که بدن به آن‌ها احتیاج دارد به‌راحتی به بدن شما می‌رساند.
  5. هضم‌شدن سریع: مرغ برای تمام افراد و حتی بیماران گوارشی گزینه‌ای مناسب است. پروتئین مرغ خیلی سریع هضم می‌شود.
  6. دارای آهن: یکی از منابع مهمی که بدن به آن احتیاج دارد آهن است. این ماده باارزش باعث جلوگیری از کم‌خونی شده و سلول‌های قرمز خون را تقویت می‌کند. آهن در گوشت مرغ وجود دارد که به‌راحتی جذب بدن می‌شود.
  7. حاوی مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها: مرغ دارای ویتامین B6  و B12  بوده و حاوی فسفر روی و سلنیوم است. وجود این پروتئین‌ها و مواد معدنی برای سلامتی و تندرستی بدن بسیار مفید هستند.
  8. سیری به مدت طولانی: وقتی شما مرغ مصرف می‌کنید پروتئین موجود در گوشت مرغ باعث می‌شود تا ساعت‌ها احساس گرسنگی نکنید. این احساس سیری که در شما به وجود می‌آید کمک می‌کند تا از خوردن غذاهای چرب و پر کالری دوری کنید.
مقدار پروتئین در هر کیلوگرم از مرغ

اگر بخواهید به‌صورت تقریبی حساب کنید در هر 100 گرم از گوشت سینه مرغ که پوست آن جدا شده 30 گرم پروتئین وجود دارد. با این میانگین کالری موجود در یک کیلوگرم مرغ 300 گرم است. با آگاهی به وجود پروتئین در هر قسمت از این گوشت لذیذ شما هنگام خرید از فروشگاه تهران پروتئین سریع تر گوشت مورد دلخواه خود را انتخاب می‌کنید.

پروتئین سینه مرغ

سینه مرغ 30 گرم پروتئین دارد. این قسمت از گوشت مرغ در بین بدنسازان و ورزشکاران از محبوبیت بالایی برخودار است. سینه مرغ علاوه بر اینکه به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند غذایی فوق العاده برای مصدومین ورزشی نیز می باشد.

یک کیلوگرم از مرغ پاک شده و تمیز شده که پخته شده است دارای 300 گرم پروتئین است. شما با مصرف 100 گرکپم از گوشت سینه مرغ پخته شده حدود 160 کالری وارد بدن شما می‌کند. بهتر است بدانید به طور میانگین 80 درصد از کالری که بدن شما از پروتئین دریافت می‌کند 20 درصد از آن چربی به دست می اید.

مقدار پروتئین موجود در ران مرغ

 هر  100 گرم از ران مرغ که استخوان و پوست آن جدا شده است دارای 25 گرم پروتئین است. یکی از قسمت های مرغ که بسیار محبوب است و در رستوران ها و آشچزخانه ها بسیار طرفدارد دارد ران مرغ است. این قسمت از بدن مرغ حاوی از این مقدار کالری از طریق چربی و 53 درصد از کل کالری از طریق پروتئین به بدن می رسد. نکته قابل توجه ای که وجود دارد این است که در این قسمت از مرغ که گوشت تیره تری دارد در طول زندگی مرغ تحرک بیشتری نسبت به سینه دارد و میوگلوبین در ران ها به وجود می اید. میوگلوبین اکسیژن را به ران ها منتقل می‌کند باعث تیرگی گوشت ران مرغ می‌شود. لذیذ بودن ران مرغ هم بخاطر وجود میوگلوبین در آن است.

مقدار پروتئین موجود در بال مرغ

 در هر 100 گرم از بال مرغ 6 تا 7 گرم پروتئین وجود دارد. بعد از میل کردن 100 گرم از بال مرغ 203 کالری وارد بدن می‌شود.  از این کالری دریافت شده در بدن 64 درصد  آن از پروتئین و 36 درصد از چربی به دست می اید. بیشتر طرفداران این تکه از گوشت مرغ تمایل دارند که آن را با پوست طبخ کرده و مصرف کنند. بال مرغ همراه با پوست 99 کالری دارد که 61 درصد آن از چربی و 39 درصد  آن از پروتئینی است که در بال مرغ وجود دارد وارد بدن می‌شود.

مقدار پروتئین موجود در کتف مرغ

کتف  یکی دیگر از قسمت‌های لذیذ مرغ است که در 100 گرم از آن 28 گرم پروتئین وجود دارد. شما با خوردن 100 گرم از کتف مرغ 172 کالری  دریافت می‌کنید که از این کالری دریافت شده 70 درصد از آن به‌وسیله پروتئین موجود در کتف و 30 درصد آن هم توسط چربی وارد بدن می‌شود.

مقدار پروتئین موجود در پای مرغ

پای مرغ درصد خیلی بالایی پروتئین دارد. پروتئین موجود در پای مرغ چشمگیر و بسیار قابل‌توجه است. پای مرغ  تقریباً دارای 61 درصد چربی و 49 درصد پروتئین است که این وجود این‌همه خاصیت در پای مرغ غیرقابل‌تصور است.

چه قسمت‌هایی از مرغ به سلیقه شما نزدیک است؟

شما در هنگام خرید مرغ البته پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه تهران پروتئین مرغ تازه و باکیفیت که کشتار روز نیز است   را به‌صورت آنلاین و ارسال پیک (رایگان در محدوده گیشا) خریداری کنید بهتر است توجه داشته باشید که برای چه هدفی به خرید مرغ اقدام کرده‌اید. اگر جز گروه ورزشکاران هستید و هدفتان عضله‌سازی و تناسب‌اندام است  یا هدفتان از مصرف مرغ حفظ عضلات  خود و ریکاوری بد از تمرین و ورزش هست بهتر است سینه مرغ را انتخاب کنید. اگر هم به دنبال کم‌کردن وزن و لاغری هستید باز هم سینه مرغ گزینه درست برای خرید شما است.  چنانچه قصد دارید افزایش وزن داشته باشید از کتف و بال مرغ استفاده کنید.

روش پخت و تأثیر آن بر دریافت پروتئین

با انتخاب طرز تهیه مناسب پخت مرغ می‌توانید مواد مغذی مرغ را حفظ کنید. بهترین روش پخت مرغ آب پز کردن آن است. با آب پز کردن بخارپز کردن و کباب‌کردن مرغ مقادیر زیادی از پروتئین و مواد مغذی گوشت مرغ حفظ می‌شود. تنها روش پختی که باعث ازبین‌رفتن بافت‌های پروتئین این غذای لذیذ می‌شود سرخ‌کردن آن است. با سرخ‌کردن مرغ مقدار بسیار کمی از مواد معدنی و پروتئین مرغ جذب بدن می‌شود.

کلام آخر

مرغ یکی از گزینه‌های اجتناب‌ناپذیر برنامه غذایی همه افراد است. با انتخاب فروشگاه تهران پروتئین برای خرید مرغ به شما کمک می‌کند تا طعم به‌یادماندنی مرغ را از یاد نبرید. با مطلع شدن از مقدار کالری و پروتئین هر قسمت از گوشت مرغ نیز به‌راحتی قسمت موردعلاقه خود را انتخاب کرده و نوش جان کنید. داشتن اطلاعات و آگاهی لازم در مورد تمام مواد غذایی باعث می‌شود تا درست مصرف کنید و سلامت و تندرست بمانید. امیدواریم به این سئوال که گوشت مرغ چقدر پروتئین دارد پاسخ داده باشیم.

با کمک ابزار زیر این مطلب را برای دیگران ارسال کنید

مطالب بیشتر