سبد خرید

تهران پروتئین

گوشت برای کباب چنجه چقدر بخریم؟

گوشت برای کباب چنجه مخصوص

برای چنجه چه گوشتی بخریم؟

گوشت برای کباب چنجه چی و چقدر بخریم و چی به کباب بزنیم سئوال بزرگی است. یکی از محبوب‌ترین و اصیل‌ترین کباب‌های ایرانی کباب چنجه است که آن را با گوشت فیله گوسفند یا گوساله تهیه می‌کنند این کباب به‌خاطر طعم فوق‌العاده و ویژه‌ای که دارد جایگاه ارزشمندی در بین غذاهای ایرانی را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفندی انتخابی اقتصادی نیست ولی بسیار لذیذ و جذاب است. انتخاب دیگر شما فیله گوساله است.

ادویه مناسب چنجه

برای داشتن یک کباب چنجه خوشمزه مهم‌ترین نکته استفاده از ادویه‌های مرغوب و باکیفیت است. برای اینکه این کباب خوشمزه بافت نرم و لطیف خود را حفظ کند توصیه می‌کنیم از روغن‌زیتون بکر کره مرغوب و زعفران در هنگام مزه‌دار کردن این گوشت استفاده کنید. مواد نامبرده را با هم مخلوط کنید و گوشت فیله گوسفندی را به مدت 8 تا 12 ساعت در آن قرار داده و در یخچال بگذارید سپس بعد از مدت‌زمان موردنظر گوشت‌ها را به سیخ بکشید و روی زغال یا کباب‌پز پخته و یا به‌صورت گریل شده طبخ و نوش جان کنید. چنجه مخصوص تهران پروتئین و گوشت شاندیز کبابی انتخاب‌های جذاب شما هستند که نسبت به گوشت گوسفندی قیمت مناسب‌تری دارند.

چقدر گوشت برای چنجه بخریم؟

برای داشتن یک کباب چنجه مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد مقدار گوشت است. مقدار گوشت و ادویه‌هایی که مورداستفاده قرار می‌گیرند باید متناسب و یک اندازه باشند تا کبابی خوش‌طعم و لذیذ داشته باشید.

یکی از دغدغه‌های مهم این است که بدانید با کیلوگرم گوشت چند سیخ کباب چنجه می توانید تهیه کنید یا از چند نفر با این مقدار گوشت می‌توانید پذیرایی کنید. برای اینکه بتوانیم پاسخ این پرسش را به‌درستی بیان کنیم گام اول این است که بدانیم نوع گوشتی که برای کباب انتخاب کرده‌اید چیست و از چه نوع سیخی برای کباب‌کردن آن استفاده می‌کنید.

به طور معمول هر یک کیلوگرم گوشت حدود 4 تا 6 سیخ کباب چنجه به ما می‌دهد البته تعداد ذکر شده بستگی به سلیقه شما و به اندازه تکه های برش خورده گوشت مورد استفاده دارد.

اگر قصد دارید طرز تهیه کباب چنجه را به‌صورت حرفه‌ای انجام دهید ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید. در این آموزش گام‌به‌گام ما طرز تهیه کباب‌برگ را نیز به طور دقیق و اصولی به شما آموزش می‌دهیم.

 طرز تهیه کباب چنجه

ما در این قسمت قدم‌به‌قدم با شما همراه هستیم تا در پایان کباب چنجه ای ناب خوشمزه با طعمی به‌یادماندنی آماده کرده و نوش جان کنید.

اولین مرحله برای داشتن کباب چنجه خوش‌طعم خرید گوشتی باکیفیت و تازه و مرغوب است. بهترین گوشت برای این غذا گوشت بره یا چنجه مخصوص تهران پروتئین است.

در گام بعدی باید گوشت‌های خرد شده را مزه‌دار کنید که برای این کار پیاز ها را به‌صورت خلالی یا نگینی خردکرده و فلفل سیاه روغن‌زیتون ماست پرچرب زعفران دم‌کرده را در ظرف مناسبی با هم ترکیب کنید گوشت‌های برش خورده را به ترکیب به‌دست‌آمده اضافه کرده و خوب هم بزنید. این کار باعث می شود مواد و گوشت کاملاً با هم مخلوط شوند و مواد به طور متعادل با تمام تکه‌های گوشت آغشته شود. آنگاه روی ظرف را با سلفون یا یک ورق فویل آلمینیومی پوشانده و به مدت 8 تا 12 ساعت در یخچال استراحت دهید.

بعد از گذشت زمان موردنظر ظرف گوشت را از یخچال خارج کرده و تکه‌های گوشت را به سیخ بکشید و آن‌ها را روی آتش قرار دهید و اجازه دهید تا گوشت‌ها کمی منقبض شوند و سپس سیخ‌ها را مرتب و زودبه‌زود بچرخانید تا همه قسمت‌های گوشت به طور یکنواخت و کامل پخته شوند. اگر سیخ‌ها را مرتب نچرخانید کباب شما سفت شده یا اینکه می‌سوزد. اما با چرخاندن متناوب سیخ‌ها کباب شما علاوه بر اینکه کاملاً می‌پزد بسیار آبدار شده و بافت نرم خود را نیز حفظ کرده است.

کباب چنجه خوشمزه شما با طعمی ویژه و به‌یادماندنی آماده سرو است. باتوجه‌به ذائقه خود با برنج یا نان کباب‌ها را نوش جان کنید.

با کمک ابزار زیر این مطلب را برای دیگران ارسال کنید

لینک کوتاه

https://tehprotein.com/?p=2151

مطالب بیشتر